Sokszor láttuk már a szaksajtóban a Brain Bee Automotive diagnosztikai készülékeinek hirdetését, de ezidáig valahogy nem került a kezünk közelségébe egyetlen példány műszerteszt céljából sem. Most viszont a Szerviz-Trade Kft. szívességéből megismerhetjük a parmai székhelyű olasz cég legújabb készülékét, mely a b-Touch ST-9000 nevet kapta.
Mindössze 1200 gramm a tömege a nagyjából 300 x 220 x 50 milliméter befoglaló méretű, tetszetős formájú gépjármű diagnosztikai eszköznek.
Az ST-9000 külső megjelenése a Lancia versenyhajók formatervében is szerepet vállaló ismert formatervező munkája.
Bekapcsolás után örömmel tapasztaljuk, hogy kitűnő a 7”-os kijelző leolvashatósága, egyike a legjobbaknak, ami eddig nálunk járt. A fényerő kimagasló, a kontraszt és a felbontás példaértékű, katalógus szerint az érintőképernyő 262144 színt képes megjeleníteni. A műszer belső akkumulátorral rendelkezik.
A készülék feltelepítésénél dicséretesen sok nyelv közül választhatunk, huszon-hármat számoltunk össze. De nézzük, mit is tud a BrainBee büszkesége.
A menü elképesztően logikus, villám-gyorsan tudunk navigálni, a kezelőfelület feliratai, ikonjai egyértelműek, a diagnosztikai funkciók gyorsan és praktikusan elérhetőek.
Előnyös, hogy kapcsolatfelvétel nélkül is megtudhatjuk, hogy a készülék milyen paramétereket lát, illetve milyen funkciókat fog támogatni a vizsgálatok során. Hasonlóan kiváló ötletnek találjuk, hogy például egyes alrendszerek esetén egy külön azonosító fülre kattintva érhetjük el például a vezérlő sorozatszámát, hardver illetve szoftver azonosítóját, és nem a paraméterek között. Ez meggyorsítja a diagnosztikát, nem kell olyasmikkel
foglalkozni, amik sokszor lényegtelenek.
Kiváló a paraméterábrázolás grafikai kivitelezése is. Egyszerre négy élőadatot jeleníthetünk meg. Szerencsére a kijelző tűéles képet ad, így három diagram kitűnően olvasható és négy esetében sincs leolvashatósági probléma.
A Brainbee B-touch műszer remekül kezeli a tehergépkocsikat, buszokat, kis-haszonjárműveket. Ezekre rákeresve a diagnosztikai lehetőségek is kielégítőnek tűnnek. A készülék természetesen támogatja a Pass-Thru protokollt.
Nekünk leginkább a külön, opcionálisan megrendelhető, “B-Touch Pedia” nevű alkalmazás keltette fel a figyelmünket. A Pedia egy olyan adatbázist jelent, ami típusra lebontva tartalmaz információkat például komponensek elhelyezkedésekről, gyári visszahívásokról, de találunk kapcsolási rajzokat, szerelési információkat.
Egy 2002-es évjáratú C-osztályos Mercedes CDI gépkocsi esetében például a légzsák és az ESP kapcsolási rajzán kívül számtalan javítási segédletet, karbantartási ábrát és adatot hívhatunk elő. Nem állíthatjuk, hogy a Pedia felveszi a versenyt a nagyobb autós adatbázis szolgáltatókkal a tartalom mennyiségét tekintve, de sokszor olyan jellegű hiánypótló információkhoz juthatunk, amiket máshol nem találunk meg.
A kezdő csomag tartalma: hálózati töltő, PC összekötő kábel, valamint az OBD csatlakozó.
A szoftver nem jár le, és a továbbiakban is csak az egy éves szoftverfrissítés árával kell kalkulálnunk. A forgalmazó folyamatosan kedvező akciókat biztosít, például a legutóbbi akciójuk keretében minden B-Touch műszerhez kormányra akasztható hord táskát adtak ajándékba.
A SZERVIZ-TRADE Kft minden termékéhez folyamatos technikai supportot biztosít, országos szervizhálózattal. A B-touch műszernél nem csak meghibásodás esetére vonatkozik a segítségnyújtás, hanem telefonon abban az esetben is megkereshetőek, ha egy gépjárművel kapcsolatban akadtak el, vagy diagnosztikai segítségnyújtásra van szükségük.
Az érdeklődőknek lehetőségük van a saját műhelyükben bemutatót kérni.
A tesztért köszönetet mondunk: A BmS motordiagnosztika csoportnak